„Výhybkár“, ktorý má veľký vplyv na zdravý spánok a psychiku

Ľudia majú radi jednoduché riešenia. A to najmä také, aby nemuseli veľa meniť vo svojich životoch. Týka sa to aj psychiky a spánku. Takým riešením je podávanie aminokyseliny tryptofán.

Z tejto aminokyseliny sa pre telo tvoria dve dôležité látky:

· hormón šťastia serotonín a

· spánkový hormón melatonín.


Z logiky, ktorú väčšina ľudí pozná to funguje tak, že viac tryptofánu zabezpečí viac hormónu šťastia (serotonínu) a viac spánkového hormónu (melatonínu). Bohužiaľ to tak nie je. A dnes vám vysvetlím prečo.


V tele existuje výhybkár, ktorý dokáže prehodiť smerovanie a zmení cestu aminokyseliny tryptofán. Tým výhybkárom je enzým IDO. Vďaka aktivite tohoto enzýmu sa z tryptofánu nevytvára serotonín, ale kynurenín. Kynurením sa v mozgu dokáže meniť na látku, ktorá poškodzuje mozog a bráni dobrej nálade a spánku. A prečo telo vytvára kynurenín?

Aktivita a množstvo enzýmu IDO sa zvyšuje počas zápalu. Kynurenín sa tvorí preto, aby tlmil zápaly. Ak však zápal pretrváva dlhodobo, má to negatívny vplyv na psychiku a spánok. Preto niekedy keď ľudia užívajú tryptofán vo vysokých dávkach, môžu dosiahnúť opačný stav než zamýšľajú. Viac kynurenínu, viac problémov v mozgu a problémov so spánkom a psychikou. Riešením pri problémoch s psychikou a problémoch so spánkom je tlmiť zápaly. Lebo zápal kradne dobrú náladu a spánok.



S prianím pevného zdravia pre Vás pripravil

Andrej Medveď a jeho team

www.andrejmedved.sk

www.weltfit.sk

www.abczdravia.sk

tel. 0911 295 859

andrej.medved9@gmail.com

17 views0 comments